مظلوم‌نمايي‌منافقين‌صداي‌ضدانقلاب‌راهم‌در‌آورد

 

با وجود تلاش گروهك تروريستي منافقين براي مظلوم نمايي، حتي اغلب محافل ضدانقلاب هم اذعان دارند كه اين گروهك سابقه سراسر مزدورمآبانه داشته و حمله اخير نيروهاي نظامي عراق به پادگان اشرف امري مشروع بوده است.
با وجود تلاش گروهك تروريستي منافقين براي مظلوم نمايي، حتي اغلب محافل ضدانقلاب هم اذعان دارند كه اين گروهك سابقه سراسر مزدورمآبانه داشته و حمله اخير نيروهاي نظامي عراق به پادگان اشرف امري مشروع بوده است.

در پي استنكاف منافقين از تخليه پادگان نظامي اشرف كه در 80 كيلومتري شمال بغداد قرار دارد، نيروهاي نظامي عراق به اين پادگان حمله كردند كه طي آن 3 تن از تروريست ها به هلاكت رسيدند. به دنبال اين ماجرا كه از سوي كارشناسان به عنوان صحنه سازي عامدانه سران «سازمان» ارزيابي شده، رسانه هاي نزديك به گروهك تروريستي منافقين اقدام به مظلوم نمايي كردند و در اين ميان حتي رسانه هاي دولتي آمريكا و انگليس (نظير صداي آمريكا و بي بي سي و دويچه وله و راديو فرانسه) نيز در كنار سايت هايي نظير بالاترين به همراهي پرداختند.
با اين حال سايت گويانيوز در مطلبي يادآور شده است: در ماجراي اخير واقعيتي هرچند تلخ براي مجاهدين [منافقين] وجود دارد و آن اين است كه دولت عراق در پي اعمال حاكميت ملي خود بر اردوگاه اشرف است. اين حق هر دولتي بويژه دولتي كه مشروعيت خود را از آراي مردمش گرفته هست كه بر تمام خاك خود اعمال حاكميت كند.

گويانيوز با مرور تاريخ نوشت: هنگامي كه مجاهدين خلق در اوايل سال 86 ميلادي فرانسه را به قصد عراق ترك كردند، بسياري از ناظران سياسي استقرار اين سازمان در كشور در حال جنگ با ايران را خودكشي سياسي ارزيابي كردند. تصور پيامدهاي مهلك چنين تصميمي براي كساني كه با الفباي سياسي آشنا بودند، چندان مشكل نبود. اما كمتر كسي مي توانست در آن سالها پيش بيني كند كه سرنوشتي چنين تراژيك در انتظار سازمان خواهد بود.

اين رسانه ضدانقلابي مي افزايد: 26 سال پيش آنها ظاهرا «براي مدتي كوتاه به عراق رفتند تا به زعم خويش طي چند سال مبارزه و در سايه ارتش صدام، جمهوري اسلامي را ساقط كنند. در ميان سازمانهاي سياسي در تاريخ ايران معاصر كمتر نيرويي مي توان يافت كه به اندازه سازمان مجاهدين دچار اشتباهات مهلك سياسي و نظامي و حتي فرهنگي شده باشد. ارزيابي شتابزده و غيرواقعي سران سازمان از تعادل نيروها، آنها را به تظاهرات مسلحانه در بهار سال 1360 واداشت كه به كشته شدن هزاران نفر از اعضا منجر شد. بعد از خروج مسعود رجوي و بقيه نيروهاي سازمان از كشور، ماجراي شخصي ازدواج مسعود رجوي با مريم عضدانلو قاجار در نمايشي مضحك، امري سياسي- ايدئولوژيك نام گرفت. بار ديگر با محاسبه اي غلط، در اوج جنگ ايران و عراق مسعود رجوي در لباس رهبري نظامي سازمان سرنوشت خود و سازمانش را با سرنوشت رژيم بعث عراق گره زد و راهي عراق شد. در تابستان 67 در پي موافقت ايران با قطعنامه 598 شوراي امنيت و صلح ميان ايران و عراق، رجوي كه خود را بازنده بزرگ صلح مي ديد، با فراخواندن هزاران نفر از هواداران سازمان از سرتاسر اروپا و آمريكاي شمالي، حمله اي در پناه نيروي هوايي ارتش صدام به ايران سازمان داد. خوش خيالي سياسي نشأت گرفته از ارزيابي هايي سخت دور از واقعيت باعث گشت تا چند هزار عضو با شعار از «مهران تا تهران» چند شهر مرزي را به اميد رسيدن چند روزه به تهران، آن هم از راه جاده، پشت سر بگذارند. عملياتي كه فروغ چنداني نداشت اما جاويدان شد.

گويانيوز همچنين نوشت: اين عمليات جاويدان شد از آن جهت كه در تاريخ عمليات جنگي، خطاهايي چنين فاحش از نظر نظامي و ارزيابي هاي كودكانه از توان خويش، امكانات دشمن و اين چنين به قربانگاه فرستادن نيروهاي خودي، بي سابقه است.
اين رسانه وابسته به اپوزيسيون ادامه مي دهد: اگر عمليات «فروغ جاويدان» و كشته شدن بيش از هزار نفر از نيروهاي سازمان در دشت حسن آباد و تنگه چهارزبر، اوج تراژدي سياست هاي مجاهدين خلق است، اعتراض اين سازمان به تصميم دولت قانوني عراق در مورد بستن اردوگاه اشرف و امتناع مجاهدين از ترك خاك اين كشور، سوي كمدي اين تراژدي است. آن روز كه همه صاحب نظران سياسي، سازمان را از رفتن به عراق، به خاك دشمن در حال جنگ با ايران، برحذر داشتند، گوش شنوايي در اين سازمان وجود نداشت. امروز نيز كه دولت قانوني عراق از اين سازمان مي خواهد، به هر دليل، خاك عراق را ترك كند، آنها كودكانه با اين درخواست كشور ميزبان مخالفت مي كنند. آن روز كه نمي بايست مي رفتند، رفتند و امروز كه مي بايست حال كه ميزبان عذرشان را خواسته، محترمانه خاك عراق را ترك كنند، قصد ماندن دارند. (!)

گويانيوز در پايان تاكيد كرده است: حتي اگر دولت عراق، خواهان بستن اردوگاه اشرف و ترك خاك عراق ازسوي مجاهدين خلق نباشد، به خاطر منافع ملي خويش و برقراري روابط دوستانه با همسايه بزرگ شرقي خود، با فعاليت هاي سياسي مجاهدين خلق عليه ايران مخالفت خواهد كرد تا چه رسد به فعاليت هاي نظامي. معلوم نيست سازماني كه حتي امكان فعاليت سياسي عليه نظام جمهوري اسلامي در خاك عراق ندارد، به چه علت بر ماندن خود، آن هم عليرغم ميل صاحبخانه اصرار دارد؟ اين نيز حتما يكي ديگر از شاهكارهاي سياسي اين سازمان است.
كيهان
 

بیداری اسلامی با سلاح امریکایی!

 
 
رييس ستاد كل نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران گفت: 'بيداري اسلامي با سلاح هاي آمريكايي، انگليسي و رژيم صهيونيستي از بين نمي رود.'

بيداري اسلامي با سلاح آمريكايي-انگليسي از بين نمي رود/ عربستان بزرگترين اشتباه را كرد
سرلشگر بسيجي 'سيدحسن فيروز آبادي' روز دوشنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار حوزه دفاعي ايرنا، خاطرنشان كرد جلوي بيداري اسلامي را نمي توان با طرح هاي ارتجاعي و صهيونيستي گرفت.
سرلشگر فيروز آبادي در مورد حضور نيروهاي نظامي برخي كشورهاي عربي در بحرين، اظهار داشت: 'بيداري اسلامي از درون دل انسان ها مي گذرد و سررشته آن به دست خدا است و هيچ كسي به جز خدا نمي تواند قلب ها را هدايت كند؛ بنابراين اقدامات سعودي ها در بحرين، موجب تشديد سقوط استبداد و ارتجاع در بحرين مي شود.'
وي با تاكيد بر اينكه آن دسته از كشورهاي عربي كه به بحرين نيرو فرستاده اند، اشتباه كرده اند، خاطرنشان كرد عربستان سعودي بزرگترين اشتباه را مرتكب شد كه به دعوت آمريكا در بحرين دخالت كرد، هر چند كه اين كشور خود انگيزه لازم را داشت؛ ولي با درخواست آمريكا وارد اين ميدان شد.
رييس ستاد كل نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران با بيان اين كه نيروهاي نظامي خارجي در بحرين عده اي از مسلمانان بحريني را كشته اند، تصريح كرد اين ظلمي كه در حق ملت بحرين شد، موجب تسريع در سقوط آنها مي شود.
سرلشگر فيروز آبادي با بيان اينكه 'اگر در هر نقطه اي از جهان از جمله بحرين استبداد، ديكتاتوري، زورگويي و مخالفت با قرآن و نماز و مخالفت با مسلمين و حق آنان در برابر آمريكا و صهيونيست ها باشد، آن ملت بپا خواهند خاست'، افزود: 'انشاءالله ملت هاي مسلمان از هم درس مي گيرند و نفس هاي آنها در هم اثر مي كند و خدا هم بركت مي دهد و به پيروزي دست خواهند يافت.'
وي افزود: 'مردم بحرين 30 سال است كه تحت فشار بوده اند و خدا الان اراده كرده است اين فشار را از روي آنها بردارد و بهترين كار را همان رييس جمهوري تونس كرد كه همان شب اول گذاشت و رفت، اينها هم بايد همين كار را مي كردند.'
سرلشگر فيروز آبادي خاطرنشان كرد ماندن در قدرت براي اين رهبران جز بدبختي و روسياهي براي آنها چيزي به دنبال ندارد و بي آبرويي خودشان را تشديد و عمر خود را تلف و پرونده خودشان را سياه تر مي كنند؛ ولي ملت ها آزاد مي شوند.
رييس ستاد كل نيروهاي مسلح با بيان اين كه جمهوري اسلامي ايران كشوري صلح طلب است، گفت: 'در فرهنگ جمهوري اسلامي ايران، بي عدالتي جايي نداشته و ندارد و نشانه آن اين است كه هيچ دخالتي در كشورهاي ديگر نكرده و با گذشت بيش از 33 سال از انقلاب اسلامي ايران هيچ اتفاقي در اين مناطق نيفتاده است.'
سرلشگر فيروز آبادي خاطرنشان كرد در فرهنگ جمهوري اسلامي ايران، جنگ، سلاح و تجاوز جايي ندارد و بناي ايران بر جنگ و درگيري با ساير كشورهاي منطقه نيست.


 

حقه جدید برای فریب کاربران فیس‌بوک

 
 
متخصصان امنیتی یک بار دیگر به کاربران سایت فیس‌بوک در مورد ترفند جدیدی که به منظور فریب آنها طراحی شده هشدار داده اند.
فارس به نقل از زد دی نت نوشت: هکرها و کلاهبرداران اینترنتی این بار تلاش می کنند کاربران فیس بوک را به بارگذاری برنامه و نرم افزار ثالثی تشویق کنند. آنها برای موفقیت در این زمینه سعی می کنند به کاربران بقبولانند که اگر این برنامه را بارگذاری و نصب نکنند فیس بوک تمامی حساب های کاربریشان را مسدود می کند.
صاحب نظران می گویند استفاده درست و حساب شده از تکنیک های مهندسی اجتماعی باعث شده تا برخی کاربران این تهدید را جدی بگیرند و از ترس بسته شدن حسابشان در فیس بوک این برنامه مخرب را دانلود و نصب کنند.


در پیامی که همراه با این برنامه ارسال می شود هشدار داده شده که فیس بوک در حال تعطیل کردن حساب های غیرفعال است چون قادر به رسیدگی به این تعداد زیاد حساب کاربری نیست. در ادامه توضیح داده شده که برنامه یاد شده فعالیت کاربران در فیس بوک را تایید کرده و از بسته شدن حساب کاربری جلوگیری می کند.
بررسی های شرکت امنیتی سوفوس نشان می دهد این برنامه بعد از دسترسی به حساب هر کاربر فیس بوک پیام هشداردهنده و لینک این برنامه را برای دیگر دوستان وی نیز ارسال می کند.
در سه سال اخیر فیس بوک به یکی از مهم ترین پایگاه های فعالیت هکرها و ویروس نویسان مبدل شده است.
 

استعفا معاون شهردار برای کاندیداتوری

 
اخبار دریافتی از برخی استعفاها جهت آماده سازی برخی مدیران برای شرکت در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حکایت دارد.
استعفا معاون شهردار برای کاندیداتوری مجلس

اخبار دریافتی از برخی استعفاها جهت آماده سازی برخی مدیران برای شرکت در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی حکایت دارد.
به گزارش جوان آنلاین، شنیده ها حاکی است که یکی از معاونان شهرداری تهران برای حضور در انتخابات مجلس نهم هفته آینده از سمت خود استعفا خواهد داد. گفتنی است این استعفا با موافقت قالیباف مواجه شده و فرد مزبور برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس به مشهد خواهد رفت

 

سيدحسن نصرالله: زبان مخالفان ايران زبان رژيم صهيونيستي است
 

دبير كل حزب الله لبنان گفت، در برابر مواضع ضد ايراني سعدالدين حريري سكوت نخواهيم كرد.
سيد حسن نصرالله در سخنراني خود كه از طريق تلويزيون المنار پخش شد درباره مواضع ضد ايراني اخير سعدالدين حريري نخست وزير سابق و رئيس گروه المستقبل اظهار داشت، وقتي نسبت به دولتي كه به صورت كامل وفاداري خود را به لبنان انجام داده اهانت مي شود در برابر آن سكوت نخواهيم كرد.
وي تصريح كرد، وقتي كسي مدعي مي شود كه فقط ايران دشمن لبنان است و ايران باعث بحراني كردن وضعيت كشور ما شده است، نه رژيم صهيونيستي و آمريكا، اين همان منطق، زبان و صداي رژيم صهيونيستي است.
نصرالله با اشاره به حمايت هاي ايران از لبنان در جريان جنگ 33 روزه و بعد از آن تأكيد كرد: اگر كسي از ما دلخور باشد كه ما چرا دولت وي را ساقط كرده ايم، اين موضوع ربطي به ايران ندارد. ايران هم خبر سقوط دولت را از طريق رسانه ها شنيده است؛ تحليل 14 مارس از اين مسائل بسيار اشتباه است.
وي افزود: در حالي كه من درباره قيام مردم تونس، ليبي و ديگر كشورهاي عربي سخن گفتم، ولي صرفاً به سخنان من در مورد بحرين اعتراض شد؛ من مسئول رسمي نيستم كه دولت را ملزم به پيروي از سخنان خودم كنم، ولي مشكل 14 مارس اين است كه رابطه بين المللي لبنان را خراب مي كند.
دبير كل حزب الله خاطرنشان كرد، تا زماني كه سعدالدين حريري نخست وزير دولت انتقالي بود، نمي توانست اين چنين سخني راعليه ساير كشورها بيان كند.
نصرالله تأكيد كرد: بحرين تصميم گرفته 10 تن از لبناني ها را از بحرين اخراج كند و اين اقدام كشور بحرين اشتباه است. من از دولت بحرين مي خواهم كه اين اقدام اشتباه را انجام ندهد چرا كه نه تنها به اهداف خود نايل نخواهد شد، بلكه باعث پيچيدگي بيشتر وضعيت خواهد شد.
وي گفت: از سال 2005 ميلادي تاكنون بدگويي ها و توطئه هايي عليه سوريه از لبنان به شكل بسيار گسترده صورت گرفته است، ولي سوريه تاكنون به اين اقدامات پاسخي نداده و حتي لبناني هاي مقيم آن كشور را از سوريه اخراج نكرده و مردم لبنان را به شكل طايفه اي و مذهبي تقسيم بندي نكرده است، ولي در مقابل امروزه نخست وزير سابق دولت انتقالي موضوع تندي را عليه ايران اتخاذ مي كند؛ آيا ايران در واكنش به اين اظهارات به اخراج لبناني ها از سرزمين خود اقدام مي كند؟
نصرالله گفت: درباره تشكيل دولت جديد لبنان هم بايد بگويم كه از همان روز اول كه مشورت هاي رئيس جمهور با نمايندگان مجلس شروع شد، مسئله اختلاف مذهب مطرح شد. جريان 14 مارس ادعا دارد كه گروه شيعه تلاش مي كند تا نخست وزير اهل سنت را معرفي كنند ولي اين امر نادرست است و حتي برخي ها نيز ادعاهايي را عليه من انجام داده اند كه اين ظلم بزرگي است.
دبير كل حزب الله لبنان افزود: ما معتقديم كه نخست وزير جديد لبنان موظف به تشكيل دولت جديد است، ولي عادتاً در لبنان اين امر به وسيله مشورت با فراكسيون هاي مختلف صورت مي گيرد و اين مسئله جديدي نيست.
وي تصريح كرد: طبيعي است كه تشكيل دولت به زمان نياز دارد، ولي ما در مقام تشكيل دولت نيستيم، بلكه تلاش مي كنيم مثل سايرين به اين روند كمك كنيم.
نصرالله تصريح كرد: همگي مي خواهند دولت هر چه سريعتر تشكيل شود و گام هايي در اين زمينه برداشته شده، ولي به رغم پيشرفت هاي حاصله، همه ما در معرض فشارهايي قرار داريم و من مي دانم كه چقدر بر نخست وزير جديد براي تشكيل دولت غير سياسي فشار وارد مي شود، در حالي كه تمامي احزاب گروه هشت مارس خواستار دولت سياسي با رنگ تكنوكرات هستند.
وي گفت: در حالي كه ما اصرار داريم دولت از اقوام و گروه هاي مختلف باشد ولي امروزه متاسفانه شاهد آن هستيم كه گفته مي شود حزب الله عامل تأخير در تشكيل دولت است؛ اين ادعا درست نيست چرا كه ما خواستار تشكيل دولت در اسرع وقت هستيم.
دبير كل حزب الله لبنان تأكيد كرد گروه 14 مارس با نيرنگ سياسي تلاش مي كند حزب الله راعامل تحريك و بي ثباتي كشور عنوان كند كه در واقع با اين كار به حزب الله ظلم كرده است.
وي اظهار داشت، آيا اين امر دردناكي نيست كه ما در كشوري زندگي مي كنيم كه سران سياسي آن از آمريكا و رژيم صهيونيستي مي خواهند كه مقاومت را مجازات كند؟ آيا اين چنين اقداماتي شايسته مقاومتي است كه سرزمين هاي اشغالي لبنان را آزاد كرده و كرامت رابه آن برگردانده است.
نصرالله گفت: ما نمي خواهيم پرونده هاي كهنه را باز كنيم؛ همين گروه 14 مارس به ما گفتند كه چرا دو نظامي صهيونيست را به گروگان گرفتيم و اين در حالي بود كه اسرائيلي ها خاك لبنان را بمباران مي كنند و هر كاري مي خواهند، انجام مي دهند ولي 14 مارسي ها به ما حق نمي دهند كه از خاك و شرافت لبنان حمايت كنيم.
دبير كل حزب الله لبنان همچنين تأكيد كرد، گناه حزب الله اين بوده كه خاري در چشم رژيم صهيونيستي و مانع بزرگي در برابر توطئه هاي اين رژيم است.
وي افزود، آنچه كه مهم است، اين است كه آمريكا و رژيم صهيونيستي گروه 14 مارس و شخصيت ها، رسانه هاي خبري آن، احزاب مختلف وابسته به آن و تمامي امكانات آن را در جهت نابودي حزب الله مطيع خود كرده است تا با تحقق هدف خود اين گروه را به قدرت برساند، ولي نتيجه اين شد كه مقاومت باقي ماند ولي قدرت آنها در دولت از بين رفت.
دبير كل حزب الله لبنان تصريح كرد: آنچه را كه در گذشته به شكل مخفيانه با «جفري ويلتمن» و «ميشل سيسون» سفراي سابق آمريكا در بيروت گفته مي شد، امروزه به صورت علني گفته مي شود و 14 مارس از عنوان كردن اينكه ابزار دست دولت آمريكا است واهمه اي ندارد.
سيدحسن نصرالله در بخش ديگري از سخنانش تاكيد كرد كه مواضع ضد ايراني سعدالدين حريري براي ما غيرمنتظره نبود و ما چيزي براي پنهان كردن نداريم و علناً مي گوييم كه به داشتن روابط خود با ايران، سوريه و ديگر كشورها و احزاب و گروه ها افتخار مي كنيم.
وي افزود، ايران كشوري است كه از نظر سياسي، معنوي، مادي و مالي هميشه در كنار لبنان و ملت لبنان و مقاومت اين كشور ايستاده است و ساكت نشستن در برابر سخنان ضد ايراني حريري كاري اشتباه است.
دبيركل حزب الله لبنان تصريح كرد: ايران در خلال جنگ ژوئيه 2006 و بعد از آن در كنار لبنان ايستاد و اگر كمك هاي مالي ايران نبود بسياري از خانه ها تاكنون بازسازي نشده بود.
وي تاكيد كرد، به كشوري كه هميشه در كنار لبنان ايستاده نبايد اين گونه پاداش داده شود.

منبع:کیهان
 


بر خلاف تصور افکار عمومی؛ چه کشوری بیشترین تعداد روزنامه نگار در بند را دارد؟

 

سازمان «امنیت و همکاری اروپا» با انتشار جدیدترین گزارش «موسسه بین المللی مطبوعات» مدعی شد: ترکیه رکورددار زندانی کردن روزنامه نگاران در جهان است.

روزنامه «حریت»، چاپ ترکیه با انتشار این گزارش نوشت: هم اکنون در کشور ترکیه، 54 روزنامه نگار زندانی هستند که این تعداد از روزنامه نگاران در بند در چین و ایران، بسیار بیشتر است، به گونه ای که تا ماه دسامبر گذشته، ایران و چین، هر کدام، 34  روزنامه نگار داشته اند که به دلایل گوناگون در زندان هستند.

آمار روزنامه نگاران بازداشت شده در ترکیه، در حالی تقریبا دو برابر ایران و چین است که این کشور، خود را ملزم به رعایت الگوی آزادی بیان می داند و همواره خود را به عنوان الگویی برای کشور منطقه به ویژه پس از تحولات اخیر منطقه معرفی می کند.

در همین حال، روزنامه «دیلی رادیکال» چاپ ترکیه در شماره دیروز، جمعه، اعلام کرده است: مدیر ماهنامه علمی و ادبی «جنوب» به یک سال و نیم حبس محکوم شده است.

بنا بر گزارش سازمان «امنیت و همکاری اروپا»، هم اکنون نزدیک هفتصد تا هزار مورد برای بررسی جرایم روزنامه نگاران وجود دارد که احتمالا تعداد دیگری به روزنامه نگاران در بند در ترکیه افزوده خواهد شد.

این گزارش همچنین افزوده است: اغلب روزنامه نگارانی که در ترکیه محبوس شده اند، به دلیل اقدام علیه امنیت ملی کشور، مورد محاکمه قرار گرفته اند؛ افزون بر این که وجود قانون ضد عملیات تروریستی در ترکیه نیز باعث شده است که روزنامه نگاران ترک، در هر زمانی مورد بازجویی مقامات امنیتی ترکیه قرار بگیرند.

گویا، ترکیه که به ویژه در ماه های اخیر، خود را به عنوان کشوری معرفی می کند که می تواند سبک حکومتی خود را به دیگر کشورهای اسلامی  صادر کند و البته به حق موفقیت های زیادی نیز در این زمینه داشته است با چالش های متعددی در این زمینه روبه روست، حال آن که تبلیغات رسانه های غربی نیز درباره زندانی کردن روزنامه نگاران در ترکیه، بسیار محدود و معدود است؛ بنابراین، شکی نیست که اگر اروپا و آمریکا به درستی میزان روزنامه نگاران در بند کشورهای خود را منتشر کنند، آمار آنان نیز چندان درخشان نخواهد بود.



اتمام بررسي فساد سنگين مالي يكي از سفراي دولت اصلاحات در كميسيون اصل 90

خبرگزاري فارس: بررسي پرونده فساد سنگين مالي و اقتصادي يكي از سفراي دولت اصلاحات در كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي رو به پايان است و اين پرونده به‌زودي به قوه قضاييه ارسال خواهد شد.


 

حجت‌الاسلام حسين اسلامي نماينده مردم ساوه و سخنگوي كميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي در گفت‌وگو با خبرنگار پارلماني خبرگزاري فارس از بررسي پرونده مفاسد يكي از سفراي دولت اصلاحات در اين كميسيون خبر داد و گفت: اين سفير جرايم اقتصادي و مالي سنگيني دارد و علي‌رغم نظر منفي وزارت اطلاعات، در وزارت خارجه دولت اصلاحات به كار گرفته شده بود.

وي افزود: علي‌رغم اينكه در همان مواقع تخلفات مالي اين فرد محرز شد، اما سيستم وزارت خارجه دولت اصلاحات از وي حمايت كرد.

سخنگوي كميسيون اصل 90 تصريح كرد: رفتار كاري اين فرد بيشتر شبيه يك شارلاتانيزم اداري بود چرا كه اين فرد از سوي حامياني قوي هم حمايت مي‌شد.

اسلامي در رابطه با نتايج حاصله درمورد اين پرونده اظهار داشت: به‌زودي پرونده اين فرد به دستگاه قضايي ارجاع خواهد شد.
 


امروز بازار تهران تعطيل است

 
 
اصناف و بازاریان تهران در اعتراض به کشتار مسلمانان مظلوم و بی دفاع به دست قدرتهای سلطه گر و حکام دیکتاتور منطقه فعالیتهای خود را تا ساعت 11 تعطیل کردند.
  به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ در  پی اقدام مذبوحانه عمال امریکا در منطقه و کشتار مردم مسلمان و بی دفاع بحرین ، لیبی و یمن و دیگر کشورهای عربی اسلامی و به منظور یادبود شهدا و محکومیت این اقدامات غیرانسانی بازار و اصناف تهران امروز دوشنبه تا ساعت 11 تعطیل است.

هم اکنون جمعی از بازاریان به منظور محکومیت این اقدام غیرقانونی برای شرکت در تجمع در مسجد سید عزیزالله به سمت این مسجد در حرکتند.


همایش عليه ايران با جمعيت انبوه ۳ نفره!

 
 
همايشي كه اخيرا با پيگيري برخي مقامات دولتي فرانسه و تحت عنوان «كنگره دموكراسي خواهان سبز ايران» در پاريس تدارك شده بود، صرفا بهانه اي براي خودنمايي برخي عناصر فرصت طلب بود.
 
همايشي كه اخيرا با پيگيري برخي مقامات دولتي فرانسه و تحت عنوان «كنگره دموكراسي خواهان سبز ايران» در پاريس تدارك شده بود، صرفا بهانه اي براي خودنمايي برخي عناصر فرصت طلب بود.


به گزارش کیهان اين همايش در يكي از تالارهاي مجلس شوراي ملي فرانسه برگزار شد و قرار بود مسئول حقوق بشر در وزارت خارجه فرانسه هم در آن شركت كند كه به بهانه برخي مشغله ها درباره آفريقا از حضور در همايش امتناع كرد. با اين حال نيكل املين وكيل مجلس (وزير سابق) و مانوئل والس شهردار اوري در همايش حضور داشتند. رضا پيرزاده رئيس دفتر و مشاور ارشد رضا ربع پهلوي پيگير اصلي برگزاري اين همايش بود و در كنار او اميررضا بختياري، محمد مصطفايي و كاوه شيرزاد هم سخنراني كردند كه خود را نماينده ۴ طيف سياسي معرفي كردند. پيرزاده مدعي دفاع از مشروطه خواهي بود. شيرزاد خود را به عنوان سخنگوي حزب دموكرات كه در كمپين انتخاباتي مهدي كروبي فعاليت كرده و پس از ۶ ماه زندان اكنون پناهنده سياسي است، معرفي نمود. جمهوري خواهي و دفاع از سكولاريسم و حقوق بشر از ديگر مدعاهاي حاضران بود. محمد مصطفايي وكيل كلاهبردار سكينه-م (قاتل همسر خود به همراه مردي كه مرتكب زناي محصنه با وي شده است) است كه با سوءاستفاده از اين پرونده خود را مبارز سياسي جا زد و پناهندگي گرفت.

سايت خودنويس با اشاره به سياه بازي اخير طيفي از عناصر ضدانقلاب در پاريس نوشت: به راستي اگر همه اپوزيسيون ايران عضو اين مجموعه هستند، چرا مجاهدين [تروريست هاي منافق] نه؟ اين همايش، كنگره اي براي هيچ بوده نگاهي به آلبوم عكس هاي اين كنفرانس و ژست هاي شركت كنندگان بيشتر تبليغات سريال لاست را تداعي مي كند تا مبارزه و خلاصه آنكه وقتي به حضور محمد مصطفايي به عنوان وكيل حقوقي در اين گونه مراسم ها دقت مي كنم تاسف مي خورم به خاطر عشق به شهرت و رسانه اي شدن.



اسلامي شدن دانشگاه‌ها تنها مختص دانشگاه‌هاي دولتي نيست

دانشجو مطرح كرد:
اسلامي شدن دانشگاه‌ها تنها مختص دانشگاه‌هاي دولتي نيست

خبرگزاري فارس: وزير علوم خاطرنشان كرد: اسلامي شدن دانشگاه‌ها تنها مختص دانشگاه‌هاي دولتي نيست و همه دانشگاه‌هاي كشور اعم از دانشگاه آزاد، موسسات آموزش عالي و مراكز غيرانتفاعي، پيام‌نور، جامع علمي كاربردي و ... را در بر مي‌گيرد.


 

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاري فارس، كامران دانشجو وزير علوم، تحقيقات و فناوري در ديدار با كاركنان معاونت‌هاي فرهنگي، اجتماعي و امور مجلس و حقوقي اين وزارتخانه با اعلام اينكه علت بازنگري علوم‌انساني ماهيت ترجمه‌اي نظريه‌هاي غربي در اين دروس است، گفت: دروس علوم‌انساني بايد بومي شود و مطابق با آموزه‌هاي ديني و فرهنگ اسلامي و ايراني و در جهت پاسخ به نيازهاي كشور باشد، همچنين نظريات و فرضيه‌هاي غربي نيز با نقدهايي كه از نگاه ديني و با جهان‌بيني توحيدي بر آنها وارد است براي آشنايي دانشجويان مطرح شوند.

وي با اشاره به عمكرد معاونت فرهنگي و اجتماعي در سال گذشته، تصويب آيين‌نامه برگزاري كرسي‌هاي آزادانديشي را يكي از اقدامات بسيار خوب سال گذشته عنوان كرد و افزود: راه‌اندازي كرسي‌هاي آزادانديشي يكي از دغدغه‌هاي مقام معظم رهبري بود كه براساس آيين نامه تدوين شده، دانشجويان به راحتي مي‌توانند درخواست برگزاري مناظره و طرح ايده‌هاي خود را نمايند و مانند سابق نيست كه تنها به درخواست تشكل‌هاي دانشجويي اين كارها انجام شود.

دانشجو خاطرنشان كرد: تاكنون نيز استقبال خوبي از كرسي‌هاي آزادانديشي صورت گرفته است، به طوري كه در شش ماهه دوم سال گذشته 800 كرسي آزاد‌انديشي در دانشگاه‌هاي كشور برگزار شده است.

وزير علوم در ادامه تصريح كرد: دانشگاه‌ها محل تضارب آرا و انديشه‌ها هستند و نه برخورد افراد با يكديگر و هر تفكر و انديشه‌اي مي‌تواند در قالب كرسي‌هاي آزادانديشي و در يك فضاي منطقي مطرح شود و ديدگاه مخالف يا منتقد آن انديشه هم ارائه شود و دانشجويان پس از شنيدن نظرات مختلف خود قضاوت كنند بدون اينكه به فرد و عقيده‌اي بي‌احترامي شود.

وي با اشاره به فعاليت‌هاي پژوهشكده مطالعات فرهنگي و علوم‌اجتماعي وزارت علوم براي تدوين رشته‌هاي ميان رشته‌اي تاكيد كرد: تعداد زيادي از سرفصل‌هاي رشته‌هاي ميان رشته‌اي كه همه آنها نيازمحور و در جهت رفع نيازهاي مختلف جامعه است درحال بررسي در شوراي گسترش آموزش عالي است و چندين گروه مختلف درحال تدوين نهايي آنها هستند.

وزير علوم در ادامه گفت: در انجام كار فرهنگي هم شكل و هم محتوا مهم است و پرداختن به شكل نبايد ما را از محتوا غافل كند و بايد پيام هاي با ارزش فرهنگي را در مناسب‌ترين قالب‌هاي هنري و ادبي و مراسم عرضه كنيم.

وي حركت در راستاي اسلامي شدن دانشگاه‌ها را مهمترين برنامه محوري فرهنگي وزارت علوم عنوان كرد و اظهار داشت: معاونت‌هاي فرهنگي، اجتماعي و آموزشي بايد توام و با كمك يكديگر به اجرايي شدن اين برنامه بپردازند.

دانشجو افزود: همان‌طور كه تفاوت نظام اسلامي با ساير نظام‌هاي حكومتي دنيا در اسلامي بودن آنهاست، دانشگاه يك جامعه اسلامي هم با دانشگاه‌هاي ديگر جوامع متفاوت است و اسلامي بودن در شكل و محتوا ويژگي بارز آن مي‌باشد.

وزير علوم خاطرنشان كرد: بيشتر دروس علوم‌انساني كه در دانشگاه‌هاي ما درحال تدريس است ترجمه‌اي محض بوده و صرفاً ديدگاه‌ها و نظريه هاي انديشمندان غربي و مادي را بدون نقد عالمانه‌اي ارائه مي‌كنند و برگرفته از تعريف مادي غرب از انسان و هستي مي‌باشند كه بايد اين ماهيت براي دانشجويان و افكار عمومي تبيين شود.

وي افزود: بايد مشخص شود كه نگاه مادي غرب و نظريه‌هاي برآمده از آن تفاوت اساسي با نگاه اسلامي از نظر هستي‌شناسي، انسان شناسي و حتي روش‌شناسي آن دارد.

دانشجو در ادامه بيان داشت: تعريف غرب از انسان موجودي مادي‌گرا و لذت‌جو است كه به دنبال ارضاي نيازهاي غريزي است، انساني كه آنها براساس اومانيزم تعريف مي‌كنند، انساني است كه هيچ بايد و نبايد اخلاقي، فلسفي و ...ندارد، فطرت مطرح نيست تعالي روح مطرح نيست، هرچه هست همين دنياي مادي است و در نظريه‌هاي خود رابطه انسان با خدا و وحي را از مناسبات انساني و اجتماعي خارج كرده‌اند و تمام اين نظريه‌ها و فرضيه‌ها بر مبناي كنار گذاشتن دين و هدايت انبيا و وحي بنا شده است كه البته علت خاص خودش را دارد و بر مي‌گردد به چند قرن قبل، ولي انسان را محور گرفته‌اند و هستي را براي برآوردن غرايز و تنها روش را هم حس و تجربه قلمداد مي‌كنند.

وزير علوم تاكيد كرد: بر اين اساس علوم غربي نيز عقل مستقل و وحي را از دايره خارج كرده و فقط روش تجربي را روش علمي مي‌دانند در حالي كه ما براي انسان قائل به بقاي روح هستيم و گرنه آخرت معنايي نداشت و همچنين عقل مستقل و وحي را نيز به عنوان ابزارهاي شناخت واقعيت و هستي در كنار عقل تجربي قبول داريم و انسان را موجودي مي‌شناسيم كه داراي فطرت است و استعدادهاي بالقوه دارد كه بايد در چارچوب بايد و نبايدهاي اخلاقي، فلسفي و علمي بالفعل نمايد. انسان موجودي است آرمان‌خواه و نشئه‌اي از روح قادر مطلق و زيبايي مطلق كه برهمين اساس فطرتاً محبت، عدالت و زيبايي را دوست دارد.

وي در ادامه گفت: هنگامي كه تعريف غرب با تعريف ما از انسان و هستي كاملاً متفاوت است مصرف محض ترجمه‌اي نظريه‌هاي غربي نيز براي جامعه اسلامي ما مناسب نخواهد بود كه اين امر بايد براي دانشجويان و مردم تببين شود چون اگر مردم واقعيت نظريه‌هاي مادي غربي را بدانند راضي نخواهند بود و اجازه نخواهند داد فرزندانشان كه به رسم امانت به دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي سپرده مي‌شوند با انديشه‌هاي غربي كه بر مبناي كنار گذاشتن دين و انديشه‌هاي ديني شكل گرفته است تربيت شوند.

وزير علوم خاطرنشان كرد: علوم‌انساني اهميت بيشتري از علوم ديگر دارد چون راه و مقصد را نشان مي‌دهد و علوم ديگر ابزاري هستند تا به اين مقاصد دست يابيم.

دانشجو ضمن تاكيد بر ضرورت يادگيري نظرات غربي گفت: مبادا دروس ما طوري باشد كه دانشگاه‌هايمان جواناني با ديدگاه‌هاي غربي و درخدمت انديشه‌هاي غربي تربيت كنند بلكه بايد فرهنگ اسلامي و ايراني اساس تربيت ما باشد و در كنار آن دانشجويان با انديشه‌هاي غربي هم آشنا شوند.

وي افزود: ملت ما ثابت كرده‌اند كه از تحريم نمي‌هراسد، از خشم و ناراحتي دشمن باكي ندارد ولي آنچه بايد نگران آن باشيم تربيت فرزندان اين ملت است كه خداي ناخواسته در دانشگاه‌ها جوانان آن طور كه غرب مي‌خواهد تربيت شوند، بازنگري در علوم‌انساني يا بهتر است بگوييم بازنگري در نظريه‌هاي مادي غربي در ارتباط با علوم‌انساني از اين جهت يك امر الزامي است.

وزير علوم تاكيد كرد: كسي با قواعد علمي كاري ندارد اين نظريه‌هاي مادي غربي است كه اگر نقد نشود و صرفاً به صورت ترجمه‌اي محض تدريس گردد نه تنها مفيد نيست بلكه مي‌تواند مضر هم باشد. بايد اساتيدي بيايند كه بر علوم و معارف‌اسلامي تسلط دارند و شناخت كافي از نظريه‌هاي غربي هم داشته باشند و بتوانند آنها را نقد كنند و شبهاتي را كه در اذهان جوانان ايجاد مي‌شود پاسخ بدهند و همچنين بايد متون و سرفصل‌ها بازنگري شود و اين يك كار اساسي و گام زيربنايي در اسلامي كردن دانشگاه‌هاست.

دانشجو در ادامه گفت: معاونت‌هاي فرهنگي و آموزشي بايد ضرورت بازنگري و ماهيت علوم‌انساني در حال تدريس در دانشگاه‌ها را براي مردم تبيين كنند زيرا مردم ولايت‌مدار و مسلمان ايران و دانشگاهيان مومن ما در صورت شناخت ماهيت واقعي دروس علوم‌انساني با گرايشات مادي غربي قطعاً از اين بازنگري استقبال بيشتري خواهند كرد.

وزير علوم تاكيد كرد: در دانشگاه‌ها بايد با اصل قرار گرفتن معارف و آموزه‌هاي اسلامي و نظريه‌هاي انديشمندان مسلمان، نظريه‌هاي غربي نيز به دانشجويان ارائه شود ولي ماهيت فرضيه‌هاي غربي بايد به طور شفاف براي دانشجويان و افكارعمومي روشن شود.

دانشجو اظهار داشت: اسلامي شدن دانشگاه‌ها تنها مختص دانشگاه‌هاي دولتي نيست و همه دانشگاه‌هاي كشور اعم از دانشگاه آزاد، موسسات آموزش عالي و مراكز غيرانتفاعي، پيام‌نور، جامع علمي كاربردي و ... را در بر مي‌گيرد زيرا وزارت علوم متولي آموزش عالي كشور است و نه فقط دانشگاه‌هاي دولتي و براين اساس و بر مبناي مصوبات شوراي عالي انقلاب فرهنگي و قوانين مصوب مجلس شوراي اسلامي آموزش عالي كشور را جهت‌دهي مي‌كند.

وزير علوم در پايان تعامل با مجلس شوراي اسلامي را يك اصل عنوان كرد و گفت: احترام به نمايندگان مجلس شوراي اسلامي احترام به مردمي است كه اين نمايندگان را انتخاب كرده‌اند و در راستاي هم‌افزايي براي خدمت بيشتر به مردم بايد از نظرات و ديدگاه‌هاي نمايندگان محترم مجلس و به ويژه كميسيون‌هاي آموزش و تحقيقات و فرهنگي هرچه بيشتر استفاده كرد.
 


عاشقانه ترین نوشته شهید آوینی

 
 
خودتان خوب می دانید که چقدر شما را دوست می داریم و چقدر دلمان می خواست آن روز که به دیدار شما آمدیم، سر در بغل شما پنهان کنیم و بگرییم.
 
مطلبی که خواهید خواند نوشته ای است از «سید مرتضی آوینی» پس از دیدار هنرمندان حوزه هنری با رهبر معظم انقلاب، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، در آبان‌ماه 1368 نگارش یافته و در شماره آذرماه 1368 ماهنامه‌ «سوره» به چاپ رسیده است.

«دیدیم که می شناسیمش ……..و تصویرش را از پیش در خاطر داشته ایم. دیدیم که می شناسیمش، نه آن سان که دیگران را…… و نه حتی آن سان که خود را. چه کسی از خود آشناتر ؟ دیده ای هرگز که نقش غربت در چهره خویش بیند و خود را نبشناسد؟
دیدیم که می شناسیمش، بیش تر از خود … تا آنجا که خود را در او یافتیم، چونان نقشی سرگردان در آبگینه که صاحب خویش را باز یابد و یا چونان سایه ای که صاحب سایه را …… و از آن پس با آفتاب خود را بر قدمگاهش می گستر دیم و شب که می رسید به او می پیوستیم.


 


آن صورت ازلی را چه کسی بر این لوح قدیم نقش کرده بود؟ می دیدیم که چشمانش فانی است، اما نگاهش باقی، می دیدیم که لبانش فانی است، اما کلامش باقی. چشمانش منزل عنایتی ازلی و دهانش معبر فیضی ازلی و دستانش... چه بگویم؟ کاش گوش نامحرمان نمی شنید.
پهندشت "حدوث " افقی بود تا "طلعت ازلی " او را اظهار کند و "زمان فانی "، آینه ای که آن "صورت سرمدی را دیدیم که می شناسیمش، و او همان است، که از این پیش طلعتش را در آب و خاک و باد و آتش دیده ایم، در خورشید آنگاه می تابد، در ابر آنگاه که می بارد، در آب باران آنگاه که در جست و جوی گودال ها و دره ها برمی آید، در شفقت صبح ، در صراحت ظهر، درحجب شب، در رقّت مه و در حزن غروب نخلستان، در شکافتن دانه ها و در شکفتن غنچه ها ... در عشق پروانه و در سوختن شمع.
دیدیم که می شناسیمش و آن "عهد " تازه شد. شمع میمرد و پروانه می سوزد تا آن عهد جاودانه شود، عهدی که آتش او با بال های ما بسته است. دیدیم که می شناسیمش و دوستش داریم، آن همه که آفتابگردان آفتاب را، آن همه که دریا ماه را... و او نیز ما را دوست میدارد، آن همه که معنا لفظ را.


 


دیدیم که می شناسیمش، از آن جاذبه ای که بالها را بسوی او می گشود، از آن قبای اشک که بر اندامش دوخته بود، از آنکه می سوخت و با اشک از چشمان خویش فرو میریخت و فانی می شد در نوری سرمدی، همان نوری که مبدآ ازلی ادم و عالم است و مقصد ابدی آن. آب میگذرد، اما این نقش سرمدی فراتر از گذشتن بر نشسته است. چشمانش بسته شد، اما نگاهش باقی ماند، دهانش بسته شد، اما کلامش باقی ماند.
زمین مهبط است، نه خانه وصل. در این جا نور از نار می زاید و بقا در فنا است و قرار در بی قراری. زمین معبر است و نه مقر... و ما می دانستیم. پروانه ای دوران دگردیسی اش رابه پایان برد و بال گشود و پیله اش چون لفضی تهی از معنا، از شاخه درخت فرو افتاد. رشته وحی گسست و ما ماندیم و عقلمان. عصر بینات به پایان رسید و ان اخرین شب، دیگر به صبح نینجامید. در تاریکی شب، زیر زیرکی نوحه غربت را زمزمه میکرد. خانه، چشم بر زمین و آسمان بست و در ظلمت پشت پلک ها یش پنهان شد. پرده ها را آویختیم تا چشمانمان به لاشه سرد و بی روح زمین نیفتد و درخود ماندیم و یتیمانه گریستیم.


 


دیری نپایید که ماه بر آمد و در آینه خود را نگریست و شب پرک ها بال به شیشه کوفتند تا راهی به دشت شناور در ماهتاب بیابند.
عزیز ما، ای وصی امام عشق! آنان که معنای "ولایت " را نمی دانند در کار ما سخت درمانده اند، اما شما خوب می دانید که سر چشمه این تسلیم و اطاعت و محبت در کجاست. خودتان خوب می دانید که چقدر شما را دوست می داریم و چقدر دلمان می خواست آن روز که به دیدار شما آمدیم ، سر در بغل شما پنهان کنیم و بگرییم .
ما طلعت آن عنایت ازلی را در نگاه شما باز یافتیم . لبخند شما شفقت صبح را داشت و شب انزوای ما را شکست. سر ما و قدمتان، که وصی امام عشق هستید و نایب امام زمان (ع).



دفاع تمام قد بنی‌صدر از مجاهدین خلق

 
 
پدرخانم سابق سرکرده گروهک تروریستی منافقین، به اخراج اعضای این سازمان از کشور عراق واکنش نشان داد و ضمن اعلام همدردی با این گروهک، اخراج منافقین از عراق را "اقدام علیه بشریت" نامید.
  به گزارش شبکه ایران، «ابوالحسن بنی‌صدر» که در زمان حضور در ایران و مسئولیت ریاست جمهوری رابطه بسیار نزدیکی با «مسعود رجوی» و سازمان مجاهدین خلق داشت تا جایی که دختر خود را به همسری رجوی درآورد، در مصاحبه با رادیو وابسته به منافقین، اقدام قانونی نیروهای امنیتی عراق در برخورد با اعضای این گروهک در پادگان اشرف را محکوم کرده و در ادعایی جالب، آن را نتیجه فشارهای دولت ایران دانسته است!

بنی‌صدر همچنین اعضای این سازمان را «مردم بی‌گناه» نامید که کار اشتباهی مرتکب نشده‌اند.

پدر خانم سابق رجوی در ادامه خواستار ورود شورای امنیت سازمان ملل به این ماجرا شده است.

گفتنی است، مجلس شورای اسلامی در تاریخ ۳۱/۳/۱۳۶۰ به عدم کفایت سیاسی بنی‌صدر رای مثبت داد و امام خمینی(ره) هم که از همراهی بنی‌صدر با گروهک منافقین ناراحت بود، یک روز بعد این رای را تایید کرد.

بنی صدر پس از آنکه خیانت های خود به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را افشا شده دید، به همراه مسعود رجوی با پوشش زنانه از کشور گریخت و به فرانسه پناهنده شد.

از آن به بعد، همکاری گسترده سازمان مجاهدین خلق با بنی‌صدر در خارج از کشور تا جایی پیش رفت که او به پای ثابت جلسات هماهنگی و برنامه‌ریزی سازمان تبدیل شد.

گفتنی است، دولت عراق در راستای اجرای قانون اساسی خود که اجازه حضور گروه های تروریستی در خاک این کشور را نمی دهد اخیرا در حال ایجاد یک مقر ایست بازرسی در پادگان اشرف بود که با واکنش خشونت آمیز اعضای سازمان مجاهدین خلق مواجه شد؛ رویدادی که به درگیری مسلحانه انجامید و تعدادی از منافقین کشته و عده ای از دو طرف زخمی شدند.

سایت‌های ضدانقلاب هم با اشاره به هلاکت تعدادی از اعضای گروهک تروریستی منافقین در اردوگاه اشرف عراق، به حمایت ویژه از اعضای این گروهک پرداخته و کشته‌شدگان را «شهید» نامیده‌اند



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 22 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط arman
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 14
بازدید ماه : 47
بازدید کل : 92755
تعداد مطالب : 180
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1