سخنان کاندیداها باید واقعی، صمیمی، متکی بر اطلاعات درست و صادقانه باشد / مجلس در راس امور است نه نم

 
 
حضرت آیت الله خامنه ای صبح امروز در دیدار رئیس، هیأت رئیسه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه مجلس در رأس امور و قوه مجریه نیز در وسط میدان کارهای سنگین اجرایی است ...
به گزارش گروه سیاسی «خبرگزاری دانشجو» حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار رئیس، هیأت رئیسه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه مجلس در رأس امور و قوه مجریه نیز در وسط میدان کارهای سنگین اجرایی است، رعایت قانون و تعامل دو طرفه و انصاف را در همکاری دولت و مجلس ضروری برشمردند و با اشاره به انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفتند: همه باید تلاش کنند تا انتخابات پرشور و با حضور عمومی مردم برگزار شود زیرا اقتدار و استحکام نظام اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون بر مبنای حضور و پشتیبانی مردمی بوده است.


رهبر انقلاب اسلامی برگزاری پرشور انتخابات را زمینه ساز مصونیت، اقتدار، امنیت کشور و برطرف کننده تهدیدهای دشمنان خواندند و افزودند: نظام جمهوری اسلامی ایران، نظام ریشه دار است که ریشه آن مردم و پشتیبانی یکپارچه مردمی است.


حضرت آیت الله خامنه ای، پشتیبانی مردمی از نظام اسلامی را مایه عزت و برکت کشور و نظام و خود مردم دانستند و تأکید کردند: براساس این قاعده، انتخابات که مظهر حضور مردم است باید پرشور برگزار شود.


ایشان با اشاره به وجود قوانین خوب و معقول در همه مراحل انتخابات و نبود بن بست در هیچ مرحله ای، خاطرنشان کردند: تاکنون نیز همه مراحل براساس روال قانونی انجام شده است و داوطلبان انتخابات نیز در مصاحبه های خود بر تمکین از قانون تأکید کردند و این تمکین را هم بعد از اعلام بررسی صلاحیت ها انجام دادند که باید از همه آنها بویژه کسانی که احراز صلاحیت نشدند، تشکر و قدردانی کرد.


رهبر انقلاب اسلامی این رفتار را نشان دهنده ارجحیت و اهمیت قانون دانستند و افزودند: ممکن است ما از قانون هم ناراضی باشیم اما تمکین ما در مقابل قانون، موجب فصل الخطاب شدن قانون می شود.


آگاهی و هوشیاری و بصیرت مردم در تشخیص کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری نکته دیگری بود که حضرت آیت الله خامنه ای در موضوع انتخابات به آن اشاره کردند.


ایشان گفتند: با توجه به بالاتر بودن سطح آگاهی و بصیرت مردم ایران در مسائل سیاسی، از سطح متوسط جهانی و همچنین زمینه ای که برنامه های انتخاباتی صدا و سیما برای تشخیص مردم فراهم کرده است، امکان بالایی برای تشخیص و رسیدن به نتیجه از میان داوطلبان انتخابات وجود دارد.


رهبر انقلاب اسلامی افزودند: ممکن است نتیجه ای که فرد به آن می رسد، درست و یا غلط باشد که این اشکالی ندارد. مهم آن است که با آگاهی و بصیرت، براساس تشخیص خود عمل کنیم که قطعاً شامل اجر خداوند نیز خواهد شد.


حضرت آیت الله خامنه ای توصیه ای به داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری داشتند و گفتند: آقایان داوطلبی که در صدا و سیما برنامه دارند، وظایف سنگینی بر عهده دارند و باید مراقب باشند که خدایی نکرده برای جلب توجه مردم، هر حرف خلاف واقعی را بر دهان نیاورند.
ایشان تأکید کردند: سخنان کاندیداها باید واقعی، صمیمی، متکی بر اطلاعات درست و صادقانه باشد.


رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری باید فقط واقعیت را به مردم بگویند، هم واقعیت اوضاع کشور و هم واقعیت در مورد خودشان.


حضرت آیت الله خامنه ای افزودند: اگر صادقانه عمل شود قطعاً خداوند کمک خواهد کرد و این کمک الهی نیز گاهی با دست یافتن به توفیق خدمت و مسئولیت است و گاهی هم با توفیق نیافتن برای خدمت در این مسئولیت است.


ایشان تأکید کردند: کاندیداها نباید برای جلب رأی مردم، به تخریب نامزدهای دیگر و همچنین تخریب واقعیات جامعه، اقدام کنند.


رهبر انقلاب اسلامی بار دیگر به موضوع انتساب نظر رهبری در انتخابات به برخی افراد اشاره کردند و گفتند: این حرفها همیشه بوده و واقعیت هم ندارد زیرا کسی نمی داند که رهبری به چه فردی رأی خواهد داد.


حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: رهبری نیز همانند بقیه مردم یک رأی بیشتر ندارد.


ایشان با اشاره به تبلیغات رسانه های بیگانه درخصوص رأی و نظر رهبری در انتخابات تأکید کردند: دشمنان براساس اهداف شناخته شده آنها، این تبلیغات را در دستور کار خود قرار داده اند اما نظام اسلامی بدون توجه به این تبلیغات، و بر اساس هدف، راه و تدابیر مشخص، کار خود را انجام خواهد داد.


رهبر انقلاب اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، فرصت نمایندگی مجلس شورای اسلامی را فرصتی مغتنم برای خدمت در نظام اسلامی و در عین حال مقطعی حساس و امتحان بزرگی در پیشگاه خداوند دانستند و افزودند: باید در این مقاطع حساس مراقب خود بود زیرا اگر فرد مسئول، بتواند از این پیچ خطرناک به سلامت عبور کند، آنگاه در نزد خداوند موفق و سربلند خواهد بود.


حضرت آیت الله خامنه ای حضور تخصص های متنوع در مجلس دهم را نشان دهنده ظرفیت بالای مجلس برای بررسی دقیق و کارشناسی طرح ها و لوایح دانستند و خاطرنشان کردند: از نظر مواضع سیاسی، مجلس در یکسال گذشته، موضع گیری های صحیح و بجایی داشته است.


ایشان رفتار و خلقیات نمایندگان در مجلس را بسیار مهم و تأثیرگذار در جامعه خواندند و افزودند: اگر در مجلس، عقل، فکر، طمأنینه، آرامش و محبت حکمفرما باشد، این ویژگیها در جامعه نیز مشاهده خواهد شد و اگر خلاف آن نیز از مجلس منعکس شود، در رفتار مردم تأثیر خواهد گذاشت.


رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: اگر در مجلس، تقوا، امانت، اخلاق، احساس مسئولیت و نشاط کاری دیده شود، مردم را به نمایندگان خوشبین و نزدیک خواهد کرد.


حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند رفتار نمایندگان قطعاً در تربیت جامعه و سوق دادن آن به سوی برخی ارزش ها یا ضد ارزش ها تأثیرگذار است.


ایشان با تأکید بر لزوم کار دقیق و کارشناسی نمایندگان در مورد طرح ها و لوایح افزودند: این موضوع، حق مردم بر دوش نمایندگان است بنابراین دادن رأی ممتنع در طرح ها و لوایح قابل قبول نیست زیرا اگر فرد نماینده صاحب تخصص در آن موضوع است باید براساس اجتهاد خود عمل کند و اگر صاحب تخصص هم نیست از متخصصان مشورت بگیرد.


رهبر انقلاب اسلامی با اظهار گلایه از حضور کم تعداد نمایندگان در برخی جلسات و خالی بودن صندلی ها، تأکید کردند: نمایندگان باید در مجلس، هم حضور جسمانی و هم حضور ذهنی و قلبی داشته باشند و نسبت به طرح ها و لوایح اهتمام جدی نشان دهند.


حضرت آیت الله خامنه ای رعایت انصاف را یکی دیگر از نکات لازم برای نمایندگی مجلس برشمردند و خاطرنشان کردند: نمایندگان باید در مقابل همکاران خود و دولت و قوه قضاییه، انصاف را مراعات کنند زیرا رعایت نکردن انصاف موجب اثرگذاری منفی آن در جامعه می شود.


ایشان به موضوع تعامل قوه مقننه و قوه مجریه نیز اشاره کردند و افزودند: قوای مقننه و مجریه هر کدام براساس قانون دارای محدوده و حق مشخصی هستند که باید این محدوده را حفظ کنند و با یکدیگر تعامل لازم را داشته باشند.

 


رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: تعامل دولت و مجلس، یک جاده دو طرفه است که باید از هر دو طرف مورد توجه قرار گیرد.


حضرت آیت الله خامنه ای، وجود برخی اختلاف نظرهای کاری میان مجلس و دولت را طبیعی دانستند اما گفتند: این، اختلاف نظرهای طبیعی نباید تشدید و یا تبدیل به کدورت شود.


ایشان مجلس و دولت را به ملاحظه یکدیگر سفارش کردند و افزودند: مجلس باید بداند که دولت در وسط میدان کارهای سنگین اجرایی است و ملامت ها هم به طرف او است، بنابراین باید رعایت حال قوه مجریه شود.


رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: دولت هم باید رعایت حق عظیم مجلس در قانون را بکند.


حضرت آیت الله خامنه ای با تأکید بر اینکه، اساس همه کارها قانون است و مجلس ریل گذار حرکت دولت است، گفتند: دولت باید برروی همان ریلی که مجلس می گذارد، حرکت کند اما مجلس هم باید ریلی بگذارد که دولت بتواند برروی آن حرکت کند و در پیچ های خطرناک به دره سقوط نکند.


ایشان یک نکته دیگر را هم درخصوص مجلس متذکر شدند و افزودند: مجلس قطعاً در رأس امور است اما این به معنای آن نیست که هر نماینده ای خود را در رأس امور بداند.


رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: امروز، وظیفه مهم همه ما، انجام کارها با نیت خالصانه و با جدیت و مجاهدت و احساس وظیفه است.


رهبر معظم انقلاب اسلامی در ابتدای بیانات خود از تلاشهای یک سال گذشته رییس، هیأت رییسه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تشکر کردند.

 

در ابتدای این دیدار آقای دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی درخصوص عملکرد یک سال گذشته قوه مقننه گزارشی را بیان کرد.


رئیس مجلس،  تلاش کمیسیونهای مختلف در شفاف سازی بودجه سال 92، حل مسائل معیشتی و تورم، کنترل نوسانات ارز، حمایت از تولید ملی و اقتصاد مقاومتی، توجه به کشاورزان و بازنشستگان و وضعیت سلامت، اعمال انضباط مالی و توجه ویژه به بخش نفت و گاز، نیرو و دفاع را از اقدامات مهم مجلس شورای اسلامی عنوان کرد.


آقای دکتر لاریجانی همچنین تصویب 53 قانون  از  مجموع 300 طرح و  لایحه مطرح شده در صحن مجلس، بهره گیری دیوان  محاسبات  از  روشهای نوین نظارتی و ارتباط مستمر با مدیران دستگاههای محتلف، ارائه ی  نظرات مشورتی از سوی مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی و ورود مجلس در  کمک به دولت برای حل مشکلات اقتصادی را از دیگر اقدامات قوه مقننه در یکسال گذشته بیان کرد.


رئیس مجلس شورای اسلامی انتخابات 24 خرداد را به لحاظ شرایط منطقه ای و بین المللی، بسیار حساس خواند و اظهار امیدواری کرد: حضور پرشور مردم در انتخابات ریاست جمهوری، حماسه سیاسی بزرگی را رقم بزند.

زمینه سازی جدید غربی ها برای ایجاد فتنه 92

 
 
عبدالکریم لاهیجی حقوقدان ایرانی مقیم فرانسه که مدتی به عنوان کارشناس در برنامه بی‌بی‌سی فارسی حضور می‌یافت، رییس فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر شد.

 

به نقل از ندای انقلاب؛ عبدالکریم لاهیجی حقوقدان ایرانی مقیم فرانسه که مدتی به عنوان کارشناس در برنامه بی‌بی‌سی فارسی حضور می‌یافت، رییس فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر شد.

فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر در سی وهشتمین کنگره خود لاهیجی را به ریاست این نهاد برگزید در حالی که وی پنج دوره سه‌ساله نایب رئیس این فدراسیون بود. این انتخاب در حالی بود که بارها لاهیجی برضد سیاست‌ها و موارد حقوق اسلامی در جمهوری اسلامی ایران صحبت کرده بود.

البته فدراسیون بین‌المللی جامعه‌‌های حقوق بشر متشکل از چندین نهاد است که دو نفر از آنها ایرانی و از حامیان فتنه و ضدانقلاب هستند.

پیش از این شیرین عبادی به عنوان رییس کانون مدافعان حقوق بشر معرفی شده بود و هم اکنون نیز لاهیجی به عنوان رییس جامعه دفاع از حقوق بشر انتخاب شد.لاهیجی مواضع تندی علیه مبانی حقوق اسلامی در انقلاب اسلامی دارد که به همین دلیل نیز مورد حمایت شدید ضدانقلاب است.

انتخاب این دو که در مخالفت با نظام اسلامی شهره خاص و عام هستند در حالی صورت می‌گیرد که تنها 16 روز به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری یازدهم باقی مانده است.

مطهری برای نجات آقای هاشمی، خودش را هم غرق خواهد کرد

 

رئیس دفتر آیت الله مصباح گفت: دشمن فهمیده کانون انقلابی بودن و حفظ باورهای ارزشی در یکی از این کاندیداها بیشتر جلوه دارد و آن هم دکتر جلیلی است که یکی از یادگاران دفاع مقدس و مهمتر از همه نماد هسته ای ملت ایران است/ مطهری به واسطه نجات آقای هاشمی، خودش را هم غرق خواهد کرد.
به گزارش بولتن نیوز به نقل از بی باک، در حالی که 200 نفر از نمایندگان مجلس ازعملکرد شورای نگهبان در تایید صلاحیت های کاندیداهای ریاست جمهوری تقدیر کردند، علی مطهری اظهار داشت: این نامه‌ها ملاک نیست چون این امضاها را با عناوین دیگری می‌گیرند و نمایندگان به ملاحظاتی امضا می‌کنند.

وی حتی پا را فراتر گذاشت و گفت: که بهترین راه آن این است که خبرگان رهبری پیشنهاد بنده را برای تغییر اعضای شورای نگهبان در دستور کار اجلاس آینده خود قرار دهند تا به مقام معظم رهبری ارائه نمایند.

در حالی که دکتر جلیلی یکی از گزینه های محبوب انتخابات ریاست جمهوری در بین مردم است و حتی دشمنان و عناصر ضد انقلاب از میان 8 کاندیدای حاضر در صحنه مانور منفی شدیدی علیه این نامزد به راه انداخته اند مطهری به دکتر جلیلی پیشنهاد انصراف از صحنه انتخابات را  داد(!) و از وی خواست که برای دوره های بعد کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شود.

پیش از این روزنامه صهیونیستی یدیعوت‌آحارونوت کاندیداتوری جلیلی را حائز اهمیت بیشتری نسبت به ثبت نام هاشمی و مشایی تشخیص داده و با تاکید بر اهمیت و نفوذ وی در مذاکرات هسته ای، وی را به عنوان گزینه ای معرفی می کند که احتمال ریاست جمهوری وی نیز برای آنان دلهره آور است.

همچنین ان بی سی نیوز، درباره کاندیداتوری سعید جلیلی می نویسد: ”سعید جلیلی، محافظه کار تندروی نزدیک به آیت الله خامنه ای، کسی است که با رویه خود تا کنون اجازه نداده است تا مذاکرات با نتیجه مطلوب دنبال شوند.

البته به احتمال زیاد منظور این رسانه دشمن از نتیجه مطلوب،ذعقب نشینی ایران از حق هسته ای خود است.

با توجه به اینکه دکتر جلیلی در مذاکرات هسته ای با5+1قدمی از حقوق از ملت ایران عقب نشینی نکرده است ترس دشمنان ازکاندیداتوری و پیروزی دکتر جلیلی طبیعی است زیرا با رئیس جمهور شدن دکتر جلیلی اختیارات وی بیشتر و در نهایت کار برای دشمنان سخت تر خواهد شد.

حجت الاسلام حسین جلالی رئیس دفتر آیت الله مصباح در این خصوص در گفتگو با بی باک اظهار داشت: دشمنان جمهوری اسلامی ایران هرکجا که گفتمان امام و انقلاب را ببیند همانجا را مورد هدف قرار می دهد، دشمن نسبت به درک ما پیرامون مسائل بیرون بسیار حساس تر است و به واسطه این حساسیت مو را از ماست بیرون می کشد و در مسائلی که به ضررش تمام می شود حسابرسی می کند.
جلالی با تاکید براینکه دشمنان همیشه در حال رصد جمهوری اسلامی است، گفت: دشمن فهمیده کانون انقلابی بودن و حفظ باورهای ارزشی در یکی از این کاندیداها بیشتر جلوه دارد و آن هم دکتر جلیلی است که یکی از یادگاران دفاع مقدس و مهمتر از همه نماد هسته ای ملت ایران است، به این واسطه نسبت به ایشان حساس هستند و تمام حمله ها و هجمه های خود را در زمان انتخابات ریاست جمهوری ایران متوجه ایشان می کند.

جلالی  تاکید کرد: اما اینکه چرا آقای مطهری پیشنهاد انصراف به دکتر جلیلی می دهد به واسطه حب افراطی وی نسبت به آقای هاشمی است، که اعتدال را از دست داده و چراغ عقل را خاموش و چراغ احساس را روشن کرده است.

وی در ادامه افزود: حب هاشمی باعث شده علی مطهری مصلحت ها را نبیند و در مسائل مملکت چشمش کور و گوشش کر شده و قدرت تصمیم گیری را از دست داده است. حرفی که آقای مطهری میزند انتقاد نیست بلکه اعتراض است که دوستان وی هم از اظهاراتش نگرانند.


رئیس دفتر علامه مصباح در مورد پیشنهاد مطهری برای تغییر اعضای شورای نگهبان بیان داشت: مطهری برای نجات آقای هاشمی، خودش را هم غرق خواهد کرد.

رشوه جریان انحرافی به بی‌بی‌سی

 
 

تصویر بنا بر اطلاعات موثق، جریان انحرافی در چند نوبت طی ماه‌های ‌اخیر مبالغ کلانی را به عنوان رشوه تبلیغاتی به کارگزاران بی‌بی‌سی فارسی داده است.

به گزارش سیرنیوز؛ در ازای این مبالغ که توسط یک رابط فعال در حوزه گردشگری به یکی از ایجنت‌های صادق صبا در اروپا داده شده است از بی‌بی‌سی فارسی خواسته شده علاوه بر تبلیغ کاندیدای این جریان، یکی از کاندیداهای حاضر در صحنه انتخابات را مورد تخریب قرار دهد.

صادق صبا، سردبیر بخش فارسی تلویزیون بی‌بی‌سی از مبلغ 6 میلیون یورو دریافتی از این رابط، رقم‌هایی را برای متقاعد کردن مدیران بالادستی خود در بی‌بی‌سی خرج کرده است. گفتنی است صادق صبا در زمینه گرفتن زیرمیزی برای رپرتاژ در بی‌بی‌سی سابقه طولانی دارد که معروف‌ترین نمونه آن افتضاح گرفتن پول از فرح دیبا، بیوه شاه مخلوع بود.
منبع: کیهان

ما شکست‌خوردگان چرا بايد به هاشمي دخيل ببنديم

 
 

«ما شکست خورده‌ايم. اين واقعيتي است که بسياري از ما هنوز به دلايل متفاوت باور نداريم.»

 

کیهان: پايگاه اينترنتي روز آن‌لاين وابسته به طيفي از اپوزيسيون مقيم پاريس مطلب فوق را درباره ناکامي سناريوي اپوزيسيون در انتخابات منتشر کرد و افزود: آنان که اين شکست را قبول ندارند جز احساسات حرفي براي گفتن ندارند. ما شکست خورده‌ايم و باور اين شکست اولين اتفاق مهم است که چشمان خسته‌مان را باز مي کند.
اين سايت اينترنتي در عين حال در توجيه علت حمايت از هاشمي نوشت: تنها گزينه قابل بحث که سبب فضاي کنوني در تحريم يا عدم تحريم انتخابات رياست جمهوري شد، حضور هاشمي رفسنجاني بود، با تمام سابقه گذشته‌اش تا خرداد ماه 88 و تا امروز. هاشمي‌اي که هيچ کدام از ما که نماز جمعه بيست و ششم تير ماه و آن روز که اصلي‌ترين تريبون نظام را که با فشار بر هاشمي مصادره کرديم، از خاطر نبرده‌ايم. هاشمي که مي‌توان او را تنها سياست‌مدار غير ايدئولوژيک در نظام جمهوري اسلامي دانست. فردي که سياست را براساس منفعت سياسي مي‌سنجد. هاشمي‌اي که با تمام نقاط تاريک سياست‌ورزي و تمام لحظات تلخ گذشته‌‌اش، امروز بر مسند تنها اپوزيسيون جدي در چارچوب نظام نشسته است. براساس همان سياست منفعت‌سنج هاشمي، امروز منافع شخصي و سياسي‌اش با برخي از منافع حداقلي ما در اين شرايط خفقان از بد يا خوب حادثه يکي‌ست.
نويسنده تصريح مي‌کند: قرار نيست به هاشمي اعتماد کنيم، قرار نيست او رهبر حرکتي‌مان شود، تقدس‌زدايي‌اش کنيم، سياه و سفيد نگاهش کنيم، قرار نيست با او همراه شويم، قسم خورده‌اش شويم يا سينه‌چاکش، قرار نيست فراموش کنيم و ببخشيم.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 8 خرداد 1392برچسب:,
ارسال توسط arman
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 56
بازدید کل : 92704
تعداد مطالب : 180
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1