یک گزارش دریافتی حکایت از آن دارد که انتشار خبر کشف رمز هواپیمای بدون سرنشین RQ-170 توسط ایران، مقام‌های سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) را به شدت آشفته کرده است.

به گزارش سیرنیوز به نقل از ایران هسته ای؛ پرویز سروری رئیس کمیته امنیت داخلی کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی روز 21 آذر سال گذشته اعلام کرد که کشف رمز این پهپاد در مراحل نهایی قرار دارد. این خبر در ایستگاه سیا در افغانستان آشفتگی عجیبی ایجاد کرده و مقام‌های سیا دور جدیدی از بازداشت و بازجویی از کارکنان آمریکایی و افغانی این مرکز را آغاز کرده‌اند تا پی ببرند که ایران چگونه موفق به شکستن این رمزها شده است. آمریکا پیش از این ادعا کرده بود که پهپاد RQ-170 دارای این قابلیت است که در صورت قرار گرفتن در شرایط مخاطره‌آمیز، اطلاعات حساس درونی خود را از بین ببرد. پهپاد RQ-170 که ایران حدود یک سال پیش موفق به نشاندن آن در خاک خود شد، جزو فناوری‌های اختصاصی است که در اختیار سازمان سیا قرار دارد. کشف رمز این پهپاد به این معنا است که ایران به تمامی اطلاعات درونی آن که حاوی جزئیات عملیات‌های سری سیاست دسترسی پیدا خواهد کرد. علاوه بر این، تسلط ایران بر فناوری سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این کشف رمز نشان‌دهنده آن است که ایران توانسته بر سیستم‌های حفاظت اطلاعات سازمان سیا غلبه کند. به این ترتیب ایران علاوه بر اینکه این امکان را دارد که از اطلاعات RO-170 استفاده کند، در موقعیتی خواهد بود که بتواند پهپادهای دیگر آمریکا را هم تصاحب کرده یا اساسا در سیستم پیچیده ارتباط پرنده‌های امریکایی و ماهواره‌های هدایت‌کننده آنها نفوذ کند. بر مبنای این گزارش، آمریکایی‌ها به طور فوری 2 اقدام را در دستور کار خود قرار داده‌اند: 1- انتقال مرکز هدایت و کنترل پهپادهای خود به خارج از افغانستان تا زمانی که بتوانند مطمئن شوند نفوذ ایران در پایگاه‌های خود را کنترل کرده‌اند. 2- رنگ‌آمیزی پهپادهای فعلی به رنگ آبی آسمانی تا شناسایی پدافندی آنها از جانب ایران دشوارتر باشد. تحلیلگران در تهران عقیده دارند، اگر ایران وارد فاز استفاده عملیاتی از اطلاعات استخراج شده از RQ-170 شود، در آن صورت کل راهبرد عملیات اطلاعاتی آمریکا در منطقه که تا حدودی زیادی پهپادپایه است، دچار اختلالات جدی خواهد شد.

مراسم بزرگداشت هفتاد سالگی "محمدعلی همایون کاتوزیان" در تالار دانشگاه سواز شهر لندن برگزار شد. این درحالیست که جمعه شب مقارن بود با اولین روز از ماه محرم الحرام!

به گزارش سیرنیوز به نقل از صراط نیوز؛ اما "محمدعلی همایون کاتوزیان" کیست؟! وی از جمله منورالفکرانی است که از سالیان گذشته راهی اروپا شده و اندیشته هایش را در دیار اجنبی انتشار می دهد. کاتوزیان از جمله هواخواهان محض "صادق هدایت" بشمار می رود. آثار، مقالات و کتب کاتوزیان مملو از تعریف و تمجید های بی حد و حصر در ستایش این نویسنده ضد دین است! وی هم چنین مقالاتی درباره خدمات(!) افراد سکولاری هم چون احمد کسروی که توسط فدائیان اسلام ترور شد و نیز گروهک معلوم الحال نهضت آزادی دارد! از جمله افراد مدعو در این مراسم می توان به نام هایی چون؛ عطاءالله مهاجرانی، مسعود بهنود، علی انصاری، هادی خرسندی و ...، اشاره کرد. نکته جالب توجه در این مراسم حضور فرناز قاضی، از حقوق بگیران شبکه BBC فارسی، بعنوان مجری مراسم بود. محمد رضا جلایی پور، از عناصر فتنه گر در اغتشاشات سال 88 نیز مسئولیت برگزاری و هماهنگی این مراسم را عهده دار بوده است. اما مهمترین حاشیه این مراسم؛ حضور "مدیر مسئول روزنامه اطلاعات بین الملل" در این بزرگداشت بود! سید احمد سام، مدیر مسئول روزنامه اطلاعات بین الملل با حضور در کنار عناصر ضد انقلاب در این مراسم شرکت نمود. جالبتر آنکه فرزندان وی نیز در این مراسم به هنرنمایی پرداختند و قطعه موسیقی را در شب اول محرم اجرا کردند!!! این مراسم همچنین با توهین به بنیانگذار کبیر انقلاب توسط شخص هادی خرسندی همراه بود، ولی جناب سید احمد سام در این رابطه بدون هیچ واکنش و عکس العملی، به حضور خود در مراسم ادامه دادند! این اتفاق از آن جهت حائز اهمیت است که روزنامه اطلاعات بین الملل و ایضاً مدیرمسئول آن، تحت امر موسسه اطلاعات و زیر نظر نظام جمهوری اسلامی فعالیت می کنند؛ اما با این وجود در چنین مراسمی هم حاضر می شوند و نمک می خورند و نمکدان می شکنند!

رسانه‌هاي عراقي از تغيير رنگ تربت امام حسين (ع) به رنگ سرخ در صبح روز عاشورا خبر دادند.

به گزارش سیرنیوز به نقل از خبرگزاري نون الخبريه عراق؛ "علاء ضياءالدين" مدير موزه الحسينيه کربلا با تائيد اين خبر، افزود: تربت اخذ شده از نزديکترين مکان مقبره شريف امام حسين (ع) در روز عاشورا و در مقابل بازديدکنندگان به رنگ سرخ تغيير رنگ داد. اين در حاليست که شبکه تلويزيوني کربلا وابسته به‌ آستان مقدس امام حسين (ع) اين حرکت نادر را به صورت مستقيم پخش کرد. در همين حال، برخي از نمايندگان پارلمان عراق با حضور در اين موزه، به بازديد از اين تربت خاک کربلا پرداختند. گفتني است؛ روز گذشته در بين بازديدکنندگان از موزه کربلا و همزمان با تغيير رنگ تربت خاک امام حسين (ع)، حسين الشهرستاني معاون نخست وزير عراق در امور انرژي نيز حضور داشت.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با یادآوری اینکه در فتنه 88 بحث این بود که مقام معظم رهبری را حذف کنند، گفت: نه اینکه فقط شخص، بلکه دنبال حذف این جایگاه از جمهوری اسلامی بودند.

به گزارش سیرنیوز به نقل از وطن امروز؛ آیت‌الله مهدوی‌کنی که در جریان فتنه پس از انتخابات ریاست‌جمهوری دهم، از معدود خواصی بود که به صراحت در برابر براندازان اعلام موضع کرد، افزود: عده‌ای می‌خواستند امری که برایش اینقدر خون داده شده، حذف شود. حواستان باشد در برابر کسانی که با عمود این خیمه مخالفند، بایستید. ممکن است در گوشه و کنار اشکالاتی باشد که باید آنها را درست کرد اما عمود را نباید شکست.

 

رئیس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر بخواهیم ایرانی سربلند و اسلامی داشته باشیم، باید این عمود را با جان، مال، عقل، شعور و فداکاری حفظ کنیم. ادبیات شما باید ادبیات انقلاب باشد. مقهور این دنیا و بحث‌های امروزی نشوید که به خاطر جذب عده‌ای بخواهید بحث اسلام و انقلاب را به بحث ایران برگردانید.

 

وی تصریح کرد: می‌دانید که امام‌(ره) هیچ‌وقت بحث ایران را مطرح نکردند؛ گرچه ما در ایران بودیم و ظرف وجود و حدوث این انقلاب و بقای آن ایران بوده است. آنچه مهم است، مظروف است. حواستان باشد که مظروف و محتوی را با ظرف اشتباه نگیرید.

 

آیت‌الله مهدوی‌کنی در ادامه به انتخابات آتی اشاره و بر ائتلاف نیروهای سیاسی ارزشی تاکید کرد.

 

وی در بیان دیدگاه خود نسبت به انتخابات ریاست‌جمهوری یازدهم، با بیان اینکه اشکال ندارد اول کار چهره‌های متعدد بیایند، تصریح کرد: باید در آخر به نتیجه‌ای برسند، چون رقابت اگر خوب باشد، اشکال ندارد.

 

آیت الله مهدوی کنی گفت: توصیه من به اصولگرایان همیشه به ائتلاف است. همیشه دعوت به ائتلاف می‌کنم، چون اتحاد امر شدنی نیست، بلکه همه باید با هم باشند و گاهی ائتلاف در نهایت به یک نفر می‌رسد و گاهی بیشتر اما مهم این است که با هم جنگ نکنند، تخاصم نورزند.

 

وی با تاکید بر اینکه من در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی بارها گفتم منظور از وحدت ائتلاف است، افزود: امروز نیز نباید نقاط مشترک را رها کنیم و به بهانه اختلاف سلائق از ائتلاف دست برداریم. ائتلاف هم در سایه امامت و ولایت شکل می‌گیرد. امامت منشأ پیدایش نظام و بقای آن است و اگر می‌خواهیم ائتلاف داشته باشیم باید به امام (ره) خود نگاه کنیم که امام(ره) حاضر ما امروز امام خامنه‌ای(حفظه الله) هستند.

 

آیت الله مهدوی کنی که اختلاف را منشأ تکامل می‌دانست، خاطرنشان کرد: اگر منجر به ائتلاف شود، خوب است و در راه خدا باید جمعی کار کرد. ارتباط با روحانیت و مرجعیت همواره باید حفظ شود، زیرا در کارها باید مجوز شرعی وجود داشته باشد. موتلفه اسلامی نام بسیار خوبی دارد؛ موتلفه از ائتلاف به وجود آمده است. امتیاز حزب موتلفه اسلامی ارتباط آن با روحانیت است. حزب موتلفه اسلامی همواره صداقت داشته و دلیل بقای این حزب نیز همین صداقت است. خیلی از تشکل‌ها در تاریخ انقلاب به وجود آمده و حذف شده‌اند اما شما به دلیل ارتباط صادقانه با روحانیت حفظ شده‌اید.

 آیت‌الله مکارم شیرازی در پیامی اعلام کرد: افسانه ارتش شکست‌ناپذیر و گنبد آهنین و سرزمین امن و امان به کلى بر باد رفت و همه دنیا با نهایت تعجب دیدند که موشک‌هاى مقاومت اعماق اسرائیل را هدف قرار مى‌دهد.

خبرگزاری فارس: عمر شکست‌های اسرائیل کوتاه‌تر شده/ افسانه گنبد آهنین بر باد رفت
  •  
  •  
  •  

به گزارش خبرگزاری فارس از قم در پیام آیت‌الله مکارم شیرازی آمده است: مقاومت قهرمانانه دلیرمردان غزه در ایام عاشوراى حسینى، ایام پیروزى خون بر شمشیر در برابر ارتش اسرائیل که از زمین و آسمان آتش بر سر آنها ریختند و به هیچ کس حتى کودکان شیرخوار رحم نکردند با تمام تلخى‌هایش ثمرات شیرین و ماندگارى داشت.

در ادامه این پیام آمده است: از یکسو ثابت شد که عمر شکست‌هاى جنگى اسرائیل روز به روز کوتاه‌تر مى‌شود اگر مقاومت حزب الله در لبنان 33  روز به طول انجامید تا شاخ غول اسرائیل شکسته شد در جنگ بیست و دو روزه غزه به کمتر از آن کاهش یافت و این بار بیش از هشت روز طول نکشید که اسرائیل طعم تلخ شکست را چشید و به آتش بس گردن نهاد و اگر در آینده این خطا را تکرار کند به یقین عمر شکستش کوتاه‌تر خواهد بود.

در ادامه این پیام تصریح شده است: از سوى دیگر افسانه ارتش شکست‌ناپذیر و گنبد آهنین و سرزمین امن و امان به کلى بر باد رفت و همه دنیا با نهایت تعجب دیدند که موشک‌هاى مقاومت اعماق اسرائیل را هدف قرار مى‌دهد و هواپیماى جاسوسى مى‌تواند تا عمق آن پیشروى کند و بنابراین دیگر تهدید مقاومت لبنان یا کشور ایران با این رسوایى بزرگ در برابر ارتش ظاهرا کوچک غزه جزء یک رجزخوانى مسخره بیش نیست.

در پیام این مرجع تقلید تاکید شده است: از سوى دیگر آمریکا حمایت بى‌قید و شرط خود از جنایات اسرائیل که براى مصرف داخلى کشورش به سبب سلطه صهیونیست‌ها بر آن صورت گرفت روزبه‌روز در صحنه جهان منفورتر مى‌شوند و این بهاى سنگینى است که باید در برابر حمایت بى قید و شرط اسرائیل آمریکایى‌ها بپردازند.

در پیام آیت الله مکارم شیرازی آمده است: از سوى سوم همه دنیا فهمیدند که تنها حامى مردم مظلوم فلسطین در عمل که از هیچ‌گونه کمکى مضایقه ندارد ایران است در حالى که 4سران مرتجع عرب فقط حرف زده‌اند و مقاومت غزه با صراحت اعتراف کرد تمام کمک را ایران به آنها در این نبرد نابرابر کرده است و به این ترتیب اتحادیه عرب و گروه‌هاى وابسته که با پول‌هاى سعودى و قطر تغذیه مى‌شدند، کاملا رسوا شدند و به این ترتیب نظام جمهورى اسلامى ایران به عنوان تنها یار وفادار مسلمانان مظلوم شناخته شد و این افتخار بزرگى است براى ما. در اینجا تأکید مى‌کنیم که آنها یقین داشته باشند در سوریه نیز شکست خواهند خورد چرا که همه مى‌دانند هدفشان نجات مردم سوریه نیست بلکه خدمت به آمریکا و اسرائیل است و این هدف محکوم به شکست است.

 

علی محمودوند بعد از خواندن زیارت عاشورا، دو رکعت نماز خواند، وسایل را عقب وانت گذاشت و رفت؛ دم ظهر بود که با پیکر شهیدی برگشت.

خبرگزاری فارس: پیکری که بعد از خواندن زیارت عاشورا پیدا شد
  •  
  •  
  •  

به گزارش خبرنگار حماسه و مقاومت فارس (باشگاه توانا)،‌ فروردین سال 72 بود و بچه‌ها هم گرفته و پکر، چند روزى بود که هیچ شهیدى خودش را نشان نداده بود، هر روز صبح «بسم الله الرحمن الرحیم» گویا مى‌رفتیم کار را شروع مى‌کردیم و تا غروب زمین را مى‌کندیم، ولى دریغ از یک بند استخوان.

آن روز مهمانى از تهران برایمان آمد، کاروانى که در آن چند جانباز بزرگوار و مداح اهل بیت(ع) «حاج محمود ژولیده» نیز حضور داشتند. حاج محمود اولین صبحى که در فکه بودند، زیارت عاشوراى با صفایى خواند، خیلى با سوز و آتشین، آه از نهاد همه برخاست، اشک‌ها جارى شد و دل‌ها خون شد به یاد کربلاى حسینى، به یاد اباعبدالله(ع) در صحراى برهوت و پر از موانع و سیم خاردار فکه، فکه والفجر یک.

به یاد چند شب و چند روز عملیات در 112 ، 143 و 146، به یاد شهدایى که اکنون زیر خاک پنهان بودند، زیارت عاشورا که به پایان رسید، شهید «على محمودوند» دو رکعت نماز زیارت خواند و قبراق و شاد، وسایل را گذاشت عقب وانت تویوتا.

تعجب کردم، پرسیدم: «با این عجله کجا؟» با خوشحالی گفت: «استارت کار خورد، دیگه تمام شد، رفتم که شهید پیدا کنم». 

علی رفت و دم ظهر بود که با صداى بوق وانتى که از دور مى‌آمد، برگشت؛ متعجب از سوله‌ها بیرون آمدیم. على محمودوند بود که شهیدى پیدا کرده بود، آورد تا به ما نشان دهد که زیارت عاشورا چه کارها مى‌کند.

راوی: سید احمد میرطاهری

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: سه شنبه 7 آذر 1391برچسب:,
ارسال توسط arman
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 20
بازدید ماه : 53
بازدید کل : 92761
تعداد مطالب : 180
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1